Header Ads

,,Zakamarki Marki" - książka dla blogera?

Jakie zalety i wady ma książka o marketingu i budowaniu marki od autora najpopularniejszego bloga o marketingu? Dlaczego tę książkę czytało mi się najdłużej i dla kogo została napisana? Recenzja książki Pawła Tkaczyka ,,Zakamarki Marki" czyli kilka słów o tym czy warto kupić książkę i co w niej znajdziemy!

Jakie zalety i wady ma książka o marketingu i budowaniu marki od autora najpopularniejszego bloga o marketingu? Dlaczego tę książkę czytało mi się najdłużej i dla kogo została napisana? Recenzja książki Pawła Tkaczyka ,,Zakamarki Marki" czyli kilka słów o tym czy warto kupić książkę i co w niej znajdziemy!

   Paweł Tkaczyk - autor jednego z najpopularniejszych blogów marketingowych w Polsce oraz bestsellerowych książek „Zakamarki marki” o której dziś porozmawiamy i „Grywalizacja”. Założyciel firmy MIDEA. Zdobywca nagród i ceniony specjalista oraz mówca. Jego stronę na Facebooku obserwuje 27 000 ludzi, 130 tys. na Twitterze i prawie 8 tys. na Instagramie. Na Jego działania w sieci reakcje są natychmiastowe.


Znalezione opinie i recenzje

   W sieci nie brakuje opinii na temat książki pt. ,,Zakamarki Marki". Czytelnicy docenili ją za braku praktycznych rozwiązań, a podane na tacy zagadnienia i uwagi. Uznali za klasyk gatunku. Książka zainteresowała specjalistów od marketingu, właścicieli małych firm, influencerów jak również grono zainteresowane biznesem i strategiami w nim panującymi. Wiele osób zwracało też uwagę na to, że książkę odbiera się jak pogawędkę przy kawie. Ogólnie rzecz biorąc osoby które kupiły książkę są zadowolone z tego wyboru.

>>> Sprawdź też: ,,Ile są warte książki Tomka Tomczyka"


Książka sama w sobie

   Książka ,,Zakamarki Marki" została wydana przez wydawnictwo Onepress. Swoją premierę miała 19 sierpnia 2011 i zawiera 212 stron. Zawiera m.in. rozdziały o strategii i budowaniu marki. Tym jak działa psychologia człowieka, na czym polega łączenie marek i jak przygotować personel i klientów do zmiany nazwy firmy i jej przeznaczenia, oraz kiedy takie działanie się podejmuje. Sporo mówi się o tym jak produkt wyróżnić spośród tych konkurencyjnych, na czym polega rozmowa i docenianie klientów, czy forma w jakiej powinno się przedstawiać korzyści ze skorzystania usług biznesu.

   Z książki można też się nauczyć jak pisać teksty, działać emocjami, projektować logo, przyciągnąć uwagę klienta, prowadzić blog firmowy, newsletter i dlaczego są ważne. Co powinna zawierać porządna witryna internetowa, broszura czy ulotka.

   Czyli wiedzy jest naprawdę sporo, książka wydaje się mała, ale zawiera naprawdę wiele informacji na temat prowadzenia własnej działalności czy strategii marketingowych. Ma jednak kilka wad które chciałbym wymienić.


Jak książka ma się do blogowania?

   A zauważasz w jaką stronę idzie blogosfera? Wielu blogerów zaczęło oferować swoje produkty właśnie na blogach. Chociażby koszulki czy kursy. I chociaż książki i self-publishing jest nieco inną dziedziną, książka też jest produktem i warto wiedzieć jak ją sprzedać. Poza tym jest wiele wskazówek odnośnie pisania tekstów, budowania wizerunku, a nawet działania na emocjach.



Podsumowanie

    Dla mnie osobiście książkę czytało się trudniej ze względu na język i budowę zdań. Czasem struktura wypowiedzi wymagała ode mnie zastanowienia się nad tym co czytam. To było męczące i rozpraszało. Napisana prostym językiem, ale mimo wszystko marketingowy slogan jest wyczuwalny.

   Zagadnienia łatwo się rozumie, są wyjaśnione, ale czasem moim zdaniem autor mógł krócej rozwodzić się nad opisywanymi rozdziałami. Dzięki temu potrzebowałem chwili odpoczynku od lektury i zastanowieniu się czy dobrze rozumiem co miał na myśli. Dlatego wracałem do poprzednich wątków aby przekonać się czy wiem o co chodzi. Z tego względu była to najdłużej do tej pory czytany przeze mnie bestseller.

   Pomimo tego nie żałuję, że ją przeczytałem. Jest wydana profesjonalnie, nie zauważyłem żadnych błędów ani nie mam szczególnie uwag poza tymi wymienionymi powyżej. I chociaż pozycja wyróżnia się dając do zrozumienia, że została wydana z rozmachem, nie przeszkadza mi to. Autor się naprawdę postarał i ogromny szacunek za poświęcony czas, aby spisać wiedzę w sposób możliwy do zrozumienia.


PS: Dziękuję za znalezienie książki dla Pauliny Kudaszewicz, autorki +Wymiarowy Blog. Ten prezent z całą pewnością zajmie widoczne miejsce wśród innych książek.


3 komentarze:

  1. Nie slyszalam o tej ksiazce a widze warto. Z takimi informacjami to kazdy bloger powinien ja przeczytac 😉

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeżeli jesteś ciekawa jak sprawić aby produkt lub usługa zaciekawiła ludzi, możesz śmiało sięgnąć po tę książkę. Nawet z czystej ciekawości. Chociaż uważam też, że ta książka bardziej jest pisana do niszy jaką są marketingowcy.

      Usuń
  2. Bardzo fajny wpis. Patrząc po półkach sklepowych widzę sporo tego typu publikacji i nigdy nie wiem co niesie jakąś wartość. Fajnie, że ktoś zaczął robić recenzję tego typu książek. Pozdrawiam i czekam na kolejne wpisy!

    OdpowiedzUsuń

W celu dodania komentarza wymagana jest zgoda na przetwarzanie i przechowywanie danych osobowych poprzez przypisanie treści komentarza do adresu e-mail. Podany adres email nie zostanie wykorzystany do celów marketingowych. Szczegóły w podstronie: Polityka Prywatności